Σάββατο, 19 Ιουλίου 2008

Διαλέγοντας....

"Είναι δυνατόν να εγγυηθούμε σε όλους ίση πρόσβαση στην Coca Cola, αλλά δεν είναι δυνατόν να έχουν όλοι την ίδια πρόσβαση στη La Scala του Μιλάνου" (Hobsbawm:2000,83)
Κάπως έτσι είναι τα πράγματα αλλά οι περισσότεροι δείχνουν να μη καταλαβαίνουν. Ετσι στις διακοπές οι ανισότητες μεταφράζονται σε 'νεοπλουτισμούς' πλαστικού χρήματος. Σε μια πολυτέλεια που δεν έχει υποδομή και ίσως δεν έχει καν λόγο..., μια κατάχρηση που δεν έχει αντίκρυσμα. Μετοχές που εξαργυρώνονται αμα τη εμφανίσει. Κάπως έτσι -οικογενειακώς- οι περισσότεροι μετακινούνται σε πανάκριβα, κοσμοπολίτικα νησιά όπου οι ταβέρνες αναστενάζουν, τα μαγαζιά ξενυχτάνε, τα παιδιά μετακινούνται απο τραπέζι σε τραπέζι, το φαγοπότι είναι κεντρικό θέμα συζήτησης και η γόβα στιλέτο είναι το must της εξόδου.

Κάπως έτσι -ανάμεσα στο πλήθος- διαπιστώνεις γιατί τα πράγματα δεν πάνε καλά. Διαπιστώνεις γιατί είναι εύκολο να 'μας' εξαγοράζουν, να 'μας' διαφθείρουν, να 'μας' ελέγχουν, να 'μας' τα παίρνουν. Ολοι -λίγο πολύ- πασαλείφονται με λίγο χρυσόσκονη κάτω απο το ζεστό ήλιο του μικροαστισμού και, δυστυχώς, στις διακοπές είναι πλέον έθιμο να συνεχίζεις το solarium...Μοιάζει λίγο με το πασάλειμα της κρέμας, του ζελέ, του αντιηλιακού και του parfume. Το κακό είναι ότι οι περισσότεροι που ακούμπησαν κάποτε γυρίζουν...γυρίζουνε κι αυτό που έχουν...συμβαίνει να είναι ο,τι έχουν και δεν έχουν.

Κάπως έτσι σπρώχνουμε και μας σπρώχνουν στις διακοπές. Κάπως έτσι μαθαίνουμε τα μικρά ονόματα των παιδιών που 'ευγενείς' μητέρες φωνάζουν στους διαδρόμους των πλοίων βλ. Κωνσταντίνος, Αναστασία, Αλέξανδρος, Ισιδώρα κ.α. την ίδια ώρα που οι φιλιππινέζες νταντάδες τα εκπαιδεύουν λέγοντας: "Seat down, your mother is coming soon!" "Do you want a coca -cola darling?"

22 σχόλια:

Sinistra Radicale είπε...

Εξαιρετικό κείμενο!!!!!! Μπράβο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Υ.Γ Δεν αντέχω και θα την πετάξω όμως την μπηχτή μου...."Ο Βοσκόπουλος δεν σας αρέσει;;;; Η Φούλη Δημητρίου δεν σας αρέσει;;;;;" Ελπίζω να θυμάσαι ποιός τα έλεγε αυτά...... Και πάλι μπράβο όμως για το κείμενο σου όμως!!!!!!!!!!!!
Υ.Γ2 Αν δεν έχεις διαβάσει Γκράμσι, διάβασε την "Οργάνωση της κουλτούρας"

tractatus είπε...

Βρε καλώς τον sinistra....ωραίο αεράκι έφερες απο την αριστερά και σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...είναι αλήθεια δεν τα συνηθίζεις σε Πασόκους....
Οχι δεν ξέρω ποιός τα έλεγε αυτά περί Βοσκόπουλου και Δημητρίου...για πες,
Τι θάλεγες "Για τις ανάγκες του ανθρώπου σήμερα" του Ιλλιτς; Φυσικά ο Γκράμσι τα έχει πει όλα εγκαίρως....

Sinistra Radicale είπε...

Ο Γιαννόπουλος το είχε πει, -και μας εγκαλούσε για Λαικισμό όταν του κάναμε κριτική-, όταν παρουσίαζε τις παροχές της εργατικής εστίας, ως υπουργός εργασίας......
Το έχω ακούσει το βιβλίο. Προς το παρόν ασχολούμαι με την θεωρία των παιγνίων διαβάζοντας ενα βιβλίο του Φιλίνη, το οποίό έγραψε μέσα στην φυλακή κατά την διάρκεια της χούντας, και εκδόθηκε πρώτα στην Ιταλία απο τις εκδόσεις Editori Riuniti....

Υ.Γ Όσο διαβάζει κανείς εκτός του ότι μαθαίνει, απομυθοποιεί πράγματα. Με ενδιέφερε η άποψη του Μίμη για την θεωρία των παιγνίων. Την θεωρούσα κάτι καινούργιο γενικότερα... μέχρι που είδα ότι ο Φιλήνης είχε ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα απο το 71. Ενω οι ιδεολογικοί ΝΕΟΣΟΙ του ΚΚΕ (Κοτζιάς, Ανδρουλάκης), ασχολιόντουσαν με το πως θα χτυπήσουν τον Αναθεωρητισμό.........

Y.Γ Βεβαίως και δεν τα συνηθίζω, διότι τις περισσότερες φορές γράφουν μ....ες. Πάντα όμως επιδιώκω να καταλάβω πως σκέφτονται, και με βάση ποιές προκείμενες δρούν..... Να'σαι καλά!!!!

tractatus είπε...

Μάλιστα. Τώρα που το λες κάτι έρχεται αμυδρά στο μυαλό μου...αλλά ο Γιαννόπουλος έλεγε πολλες φορές και ο,τι του κατέβαινε όπως κ.α. άλλωστε. Ξέρεις, αφου διαβάζεις και φυσικά συμφωνώ και με την απομυθοποίηση που λες, πολλές φορές, και μέσα απο τη στάση στη καθημερινότητα απομυθοποιείς και εκτιμάς ηγέτες, προσωπικότητες, στελέχη κ.ο.κ. που έχουν παίξει κάποιο ρόλο στην εξέλιξη ενός κόμματος. Και σε όλα τα κόμματα απ' όλα έχει ο μπαξές...

Τώρα για τον Φιλίνη...ξέρεις η φυλακή για πολύ κόσμο σήμαινε ένα σχολείο διαβάσματος και περισυλλογής και τότε και γράφτηκαν πολλά καλά πονήματα....και πολλά παραδείγματα στάσης φανερώθηκαν...τώρα χωρίς φυλακές πάλι έχουμε αντικαταστήσει την ουσία με γκλαμουριά αλλά και με εντυπωσιασμούς. Βλ.προεδρικό μέγαρο....πέρα απο την ανάδειξη του θέματος για τους μετανάστες πολύ φοβάμαι οτι απλά έγινε μια εντυπωσιακή παρουσία και πάλι. Δεν κατηγορώ κανένα αλλά βρε παιδί μου δεν φτάνουν ενθεν κακειθεν όλα τούτα...η σουσία είναι τι κάνουμε στην καθημερινότητα και όχι πάντα μέσα απο τα ΜΜΕ....Τι λές;

Sinistra Radicale είπε...

Προφανώς και συμφωνώ!!!!! Βέβαια το τι (να) κάνουμε, εδράζεται σε ένα γενικότερο συγκεκριμένο πολιτικό σχέδιο. Όσον αφορά τώρα τα επικοινωνιακού τύπου....που αναφέρεις. Έχει μεγάλη αξία οι επικοινωνιακές κινήσεις να συνοδεύονται απο συγκεκριμένες προτάσεις, κάτι το οποίο ισχύει για εμάς, όπως ξέρεις φαντάζομαι. Οι οποίες προτάσεις έχουν κατατεθεί εδώ και πολύ καιρό, (και εννοώ για τους μετανάστες), και αναμφίβολα έχουμε πληρώσει μεγάλο πολιτικό τίμημα!!!!!!!, την ώρα που όλοι οι άλλοι, είτε γενικολογούσαν λέγοντας ότι καταλαβαίνουν το πρόβλημα των μεταναστών μιας και οι ίδιοι είναι γόνοι μεταναστών απο την Πολωνία (sic), και κολοκύθια τούμπανα, είτε μερικοί άλλοι, το έβλεπαν το ζήτημα κάτω απο έναν στείρο εργατισμό.
Για τα ΜΜΕ τώρα που λές, έχω την αίσθηση ότι εσείς οι Πασόκοι τα έχετε "δαιμονοποιήσει", με την έννοια ότι έχετε αναπτύξει μια τέτοιου τύπου φιλολογία, η οποία εξυπηρετεί προφανείς εσωκομματικούς σκοπούς για την διατήρηση της εξουσίας του μεγάλου αρχηγού. Το ζήτημα και η "μαγκιά", ή η τέχνη αν θές, είναι να χρησιμοποιείς τα ΜΜΕ, για να θέτεις την δική σου ατζέντα, και όχι να τα αφήνεις να βάζουν αυτά την ατζέντα. ΜΜΕ, είναι και το ίντερνετ, αυτό δεν σημαίνει ότι θα έπρεπε να "κλείσει", μιας και είναι δυνητικά ένας μηχανισμός διαμόρφωσης της κοινής γνώμης.....
Άλλο το μέσο λοιπόν, και άλλο ο σκοπός.....
Για τον Γιαννόπολο τώρα, έχω την αίσθηση ότι προσπαθείς να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα... Το καταλαβαίνω μιας και είμαι της άποψης, ότι στον κάθε τύπου διάλογο, έρχεται ο καθένας με όλη του την προίκα...
Θεμιτό, όχι όμως κατά την άποψή μου πολιτικά ορθό!!!!!!!
μιας και το -με την γενικότερη έννοια- πολιτισμικό πλαίσιο το οποίο διαμορφώθηκε επί ΠΑΣΟΚ, όδήγησε τις Νεοφιλελεύθερες ιδέες σε μια πλήρη κυριαρχία, η οποίες διαπερνάνε την ανθρώπινη σκέψη, τις καθημερινές πρακτικές μέχρι το μεδούλι..
Η υποτίμηση του δημόσιου χώρου π.χ με την γενικότερη έννοια, έχει να κάνει με την κακή λειτουργία του κάθε τι που ορίζεται ως δημόσιο.... και απο κει και πέρα, είναι τόσο εύκολο να περάσουν και οι ιδιωτικοποιήσεις όχι μόνο των ΔΕΚΟ, αλλά ακόμα και του δημόσιου χώρου γενικότερα...

Υ.Γ Στα του Φιλίνη.....Μα δεν ξέρεις οτι ο Ζαχαριάδης έλεγε: "Αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαί σου, διάβαζε πολύ";;;;;; χοχοχοχο.......

gpapoul είπε...

Ελένη περιγράφεις με αισθητική ακρίβεια το νόημα των ημερών. Έτσι είναι πλέον η σύγχρονη, κατά πλήθος, καθημερινότητα...μικροαστισμός και μετριότητα... Πραγματικά δεν αντέχονται άλλο σε αυτή τη χώρα. Και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν είναι καν, συντήρηση...είναι καθαρή κατάπτωση και οπισθοδρόμιση.

ritsmas είπε...

Υπέροχο και ρεαλιστικό. Θυμάμαι προ ετών στη Σαμο στο Πυθαγόρειο γλυστρησα στο Ντοριζα υπερπολυτελές ξενοδοχείο , οπου ειχα την ευκαιρία να παρακολουθησω συνεδρια φιλοσοφίας.
Εκεί λοιπόν γυρω από την περίφημη πισίνα ( τί σημειο κοσμικής αναφοράς κι αυτό!)ειδα να εξελίσσεται το σενάριο της ανερχόμενης νεας αστικής ελληνικής τάξης, με τις νταντάδες στη σειρά, τα μισο φιλιπινεζικά- αγγλικά, με τους γονείς αλλου γι αλλου, με την ελλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους, με την προσπάθεια προβολής του χρήματος ( αν υπήρχε ), με τους άρρενες των παρεών να προσπαθούν να ξεφυγουν από τον ελεγχο της νομιμης κυρίας τους για να περιπλανηθούν - με το βλέμμα τουλάχιστον - στις διαφορες ηλιθιες μοντέλες που δήθεν αθώα, δήθεν αδιάφορα ήταν ξαπλωμένες στις ξαπλώστρες με τα πόδια ελαφρώς ανοικτά.
Τί μου λες τώρα Ελένη ; Δεν ξέρω αν μας εξαγοράζουν ή αν μας διαφθείρουν. Εχω σχηματίσει τη δική μου εικονα γυρω από αυτά, αλλά εν πάση περιπτώσει εκεινο που λεω είναι ότι κατι σαπιο υπάρχει στο βασιλειο της Δανιμαρκίας και κανείς δεν κουνιέται. Ούτε βημα Ελένη

Albus Genius είπε...

"Είναι δυνατόν να εγγυηθούμε σε όλους ίση πρόσβαση στην Coca Cola, αλλά δεν είναι δυνατόν να έχουν όλοι την ίδια πρόσβαση στη La Scala του Μιλάνου" (Hobsbawm:2000,83)"
Η προμετωπίδα του Hobsbαwm μάλλον ατυχής είναι, αλήθεια γιατί χρησιμοποιείτε ως επικεφαλίδες ευφυολογήματα. Αν έγραφε π.χ. ότι όλοι έχουν πρόσβαση στις πατάτες ,αλλά δεν είναι δυνατόν να έχουν όλοι πρόσβαση στη Σκάλα του Μιλάνου, θα το χρησιμοποιούσατε; Δηλαδή πωλείται στα περίπτερα η «Σκάλα» και δεν την αγοράσαμε? Αν εννοεί φυσικά πρόσβαση σε πολιτιστικά αγαθά ποιος απαγόρευσε σε κάποιον να αγοράσει ένα cd με μια παράσταση; Αν εννοεί ότι ο λαός εθίστηκε στα καταναλωτικά αγαθά αλλά δεν εθίστηκε στα πολιτιστικά αγαθά, τι να σας πω, πολύ καινούργια ιδέα η σύγκριση εθιστικών τροφών με εθιστικό πολιτισμό, να το χρησιμοποιήσουμε και να συγκρίνουμε το εθιστικό στιφάδο με τον εθιστικό Μπετόβεν. Θα μου πείτε ίσως υπερβολική και κακή κριτική όμως αν το καλοσκεφθείτε δεν είναι. Όπως δεν είναι παρά ατυχές να συγκρίνετε μια εθιστική τροφή με πολιτισμό ,που θα τον χαρακτηρίζαμε εθιστικό. Γιατί όλο αυτό είναι σαν να ξαναλέει ότι η μάζα θέλει «άρτον και θεάματα». Aπό την επανάληψη του σλόγκαν ως «αξίας» προσωπικά προτιμώ σκέτον τον άρτον.

Κάπως έτσι είναι τα πράγματα αλλά οι περισσότεροι δείχνουν να μη καταλαβαίνουν. Ετσι στις διακοπές οι ανισότητες μεταφράζονται σε 'νεοπλουτισμούς' πλαστικού χρήματος. Σε μια πολυτέλεια που δεν έχει υποδομή και ίσως δεν έχει καν λόγο..., μια κατάχρηση που δεν έχει αντίκρυσμα.

Λάθος κάνετε πως δεν έχει αντίκρυσμα, πρώτον οι νεόπλουτοι πηγαίνουν και στη σκάλα του Μιλάνου και στο Μέγαρο αλλιώς που θα δείξουν οι μεν κυρίες τα νέα συνολάκια και οι άνδρες ότι κατέκτησαν επιτέλους μια εξαιρετικά όμορφη κυρία που ξέρει να ντύνεται;(Κακώς θα μου πείτε, αλλά… συμβαίνει) Η κατοχή ρούχων ακριβών ως κατοχή πράγματος, έχει αξία. Κάπως έτσι τα ‘λεγε και ο Μαρσέλ ο οποίος στη διάσταση του «είναι» αντιπαραθέτει εκείνη του «έχειν» χαρακτηριστικό στοιχείο του ανθρώπου που είναι περιορισμένος από τις τεχνικές ή παραγωγικές διαδικασίες.Δεν έχει σημασία αν συμφωνεί κάποιος «αξιακά» με το γεγονός ή τον Μαρσέλ, απλώς σχολιάζω τη θέση σας , ότι αυτό δεν έχει "αξία". Πιθανώς με τον «αξιακό» κώδικα τον δικό σας να μην έχει αλλά με τον «αξιακό» κώδικα έστω της «χύδην» κοινωνίας έχει. Μπορείτε να κυκλοφορήσετε με μία Φερράρι και θα το αντιληφθείτε. Δεν είναι εύκολο να μας εξαγοράζουν και να μας διαφθείρουν, καθίσταται εύκολο όμως όταν εμείς οι ίδιοι συγκρίνουμε τον πολιτισμό με την κόκα κόλα. Δηλαδή τη σκέψη με την κατοχή πράγματος. Γιατί τότε αγαπητή μου κυρία τα κάνουμε να "μοιάζουν". Δημιουργούμε ομοιότητες άρα αξιακό κώδικα.

tractatus είπε...

sinistra....
η επικοινωνία είναι χρήσιμη αλλά καλύτερη είναι η πρόταση και φυσικά και στα θέματα των μεταναστών αναγνωρίζω τη δραστηριότητά σας αλλά και πάλι ως κάτι γενικό και όχι ως κάτι συγκεκριμένο...το συγκεκριμένο φαίνεται πάντα και σε τοπικό επίπεδο και αυτό δεν το έχω δει τόσο που να με πείθει οτι λειτουργεί ως θέση....επέτρεψέ μου να μη πιστεύω τόσο στα τσιτάτα αλλά σε πράξεις ορατές...κυρίως στις μικρές κοινωνίες....
οχι δεν θα συγκρίνω με το δικό μου χώρο γιατί δεν πάει έτσι στη Πολιτική...δεν αντιστρέφεις το επιχείρημα απλά δείχνεις εφόσον υπάρχει κάτι.


Γι' αυτό και για τη χρήση των ΜΜΕ δεν θα συμφωνήσω μαζί σου...ποτέ δεν μου άρεσε το θεαθήναι και τώρα πλέον οφείλεις να ομολογήσεις οτι έχει αρκετό τέτοιο εκ μέρους του χώρου σου...είναι μια παλιά μέθοδος του Αλέκου που έχει ξεκινήσει απο την εποχή που ήταν ευρωβουλευτής, άλλωστε.
Για το Γιαννόπουο για γνωρίζω κάτι και δεν συνηθίζω να λέω ψέμματα...απλά δεν γνωρίζω επομένως δεν υπεκφεύγω....
Εξάλλου δεν θα έλεγε οτι ήταν και η αγαπημένη μου persona :)

Θα συμφνήσω με:
"Η υποτίμηση του δημόσιου χώρου π.χ με την γενικότερη έννοια, έχει να κάνει με την κακή λειτουργία του κάθε τι που ορίζεται ως δημόσιο.... και απο κει και πέρα, είναι τόσο εύκολο να περάσουν και οι ιδιωτικοποιήσεις όχι μόνο των ΔΕΚΟ, αλλά ακόμα και του δημόσιου χώρου γενικότερα... " όπως και με το υστερόγραφό σου για τον Φιλίνη. Νάσαι καλά και να μας γράφεις τα σχόλιά σου...ίσως με το καιρό μάλιστα να είσαι λίγότερο επιθετικός, εφόσον φυσικά μπορείς να επιχειρηματολογείς με το ποτήρι μισογεμάτο...ωφελεί κι εσένα ξέρεις αυτό μιάς κι έχεις μέλλον :)))

Sinistra Radicale είπε...

Το "νομιμοποιηση όλων των μεταναστών" δεν είναι κάτι γενικό νομίζω.... Έτσι δεν είναι;;;;;;;;

KitsosMitsos είπε...

Χμμμ...Προβληματίστηκα τώρα.
Και για τις διακοπές αλλά περισσότερο για το κομμάτι του καταναλωτισμού. Πόσο ευάλωτοι είμαστε και γιατί δεν αντιστεκόμαστε;

tractatus είπε...

Απο Στέργιο
Ταξικές διακοπές και ταξικές γιορτές


Σε όλες τις ακτές του Σαρωνικού και του Ευβοϊκού οι άρχοντες και οι πληβείοι χωρίζονται με κάγκελα. Όπως κάποτε οι εθνικόφρονες και τα μιάσματα. Και ο Ωροπός που κάποτε με «φιλοξένησε» στα κάγκελα είναι ακόμα για τους πληβείους. Και τα νησιά το ίδιο είναι χωρισμένα. Και τα ξενοδοχεία με τα αστέρια. Όλα κατ΄ εικόνα και ομοίωση της ταξικής κοινωνίας. Τι διακοπές προτιμάτε; Νομίζω η ανάρτηση τα λέει όλα με τη τρέχουσα γλώσσα και τα σχόλια το ίδιο. Τώρα μέσα τα κεφάλια και όλοι στις (ταξικές) διακοπές σας μιας και δεν ανατράπηκε η κοινωνία που τις καθιέρωσε.


Έγιναν δυο γιορτές για την αποκατάσταση της δημοκρατίας. Η μια η γκλαμουράτη του προεδρικού μεγάρου και η άλλη, σεμνή του Συνδέσμου Φυλακισθέντων Εξορισθέτων. Καμία σχέση μεταξύ τους. Στη δεύτερη δεν ήρθε κανένας πολιτικός αρχηγός! Ούτε μια κάποια τοπ μετανάστρια. Ούτε κανένα κανάλι, πλην του «902» για να μη το αδικούμε, ήρθε. Κανείς δε είδε τίποτα την ώρα που καταθέταμε στεφάνι στη προτομή του Μουστακλή στο ΕΑΤ-ΕΣΑ ή την ώρα που Καλλιόπη Βέττα «ρωτούσε» (ξανά) το μικρό παιδί - παλικαράκι που τώρα είναι πλέον με άσπρα μαλλιά «για πές μου αν έχει ο βασανιστής σου, αν έχει μάτια στόμα και λαιμό…»


Ευτυχώς τη προεδρική φιέστα (κάποιες φορές πήγα και με αηδίασε η απίστευτη γκλαμουριά) την έσωσε ο ίδιος ο Πρόεδρος που επεσήμανε έστω με άσφαιρα πυρά κάποιες καταστάσεις, αρχίζοντας από τα θύματα του άγριου καπιταλισμού στο Πέραμα.


Άλλοι καιροί…


Sinistra Radicale το παιχνίδι των εξουσιών υπάρχει με όλες τις μορφές περιγραφόμενες ή όχι από την εποχή που υπάρχει εξουσία. Θυμάμαι τότε τη θεωρία των παιγνίων, δεν μας έκανε αίσθηση σε κάτι που ξέραμε. Ούτε τώρα μου κάνει. Όπως δεν μου κάνουν αίσθηση όλες οι μακιαβελικού τύπου θεωρίες ή οι θεωρίες των λόμπι κλπ.

Το ζήτημα είναι πρώτα οι συσχετισμοί δύναμης και μετά οι χειρισμοί. Μακροχρόνια χωρίς δύναμη κανένα παίγνιο δεν σε σώζει. Δες π.χ. την περιοχή του Καυκάσου. Παρακολούθα και τις μεταβολές στους πολιτικούς και οικονομικούς συσχετισμούς δυνάμεων. Στο τέλος ο χάρτης θα γραφεί στη βάση των δυνάμεων του καθενός (Ρωσία επανερχόμενη…) και μόνο επί μέρους διαφορές θα προκύψουν από τους χειρισμούς και τις ευνοϊκές (προσωρινές) τοποθεσίες μάχης. Και ο Ναπολέων έκανε αριστοτεχνικές κινήσεις πολλαπλασιασμού μικρότερων δυνάμεων αλλά νικούσε μόνο προσωρινά…


Στέργιος

Sinistra Radicale είπε...

Οι άλλαγες στους συσχετισμούς δύναμης, είναι άμεσα συνδεδεμένες με τους χειρισμούς!!!!!!!!!!!!!!! Δεν παει το ένα ξέχωρα απο το άλλο......

tractatus είπε...

@gpapoul στις διακοπές τα πράγματα φαίνονται πιο καθαρά ακριβώς γιατί ο βαθμός της προσποίησης ή της μίμησης οτι περνάμε καλά είναι must για λόγους επίδειξης και κυρίως αυτοβαυκαλίσματος οτι δλδ "πέρασες καλά". Δεν ξέρω γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό αλλά μπορώ να το αναλύσω και φυσικά να το εξηγήσω. Ισως το κάνω σε άλλο post.:)

tractatus είπε...

Ρίτς συμφωνώ απόλυτα σε όσα γράφεις...και αυτός ο χώρος της πισίνας πλέον κοντεύει να εξελιχθεί και μάλιστα σε νησιά ως απαραίτητο 'βοήθημα' για διακοπές σε μιά εποχή που τα πριβαλλοντικά προβλήματα και η έλλιψη νερού στα νησιά έχει αρχίσει να γίνεται ηδη πολύ αισθητή...μικρά νησιά όπως η Πάρος έχουν μείνει με ελάχιστη καλλιεργήσιμη αγροτική γη γιατί έχουν μεταβληθεί σε οικόπεδα και φυσικά σύντομα οι ιδιαιτερότητες τόσο στη παραγωγή όσο και στο φυσικό τοπίο θα εκλείψουν και τότε να δουμε τι θα πουλάνε ως τουριστικό προϊόν....Μήπως τις πισίνες;
Αυτό το βήμα πράγματι προβληματίζει :(

tractatus είπε...

sinistra αυτό το "όλων των μεταναστών" είναι γενικό θα έλεγα κι αυτό όχι γιατί δεν πιστεύω οτι θα πρέπει να έχουν όλοι νομιμοποίηση αλλά δεν πιστεύω οτι αυτό θα πρέπει να γίνεται χωρίς κάποιους κανόνες. Ετσι λειτουργεί μια ευνομούμενη χώρα. Δεν είναι κάθε περίπτωση ίδια και νομίζω οτι θα συμφωνήσεις σε αυτό. Προσωπικά θα έβλεπα ένα Υπουργείο Πολιτισμού & Μετανάστευσης μιάς και τα προσεχή χρόνια οι λόγοι μετανάστευσης μπορεί να αλλάξουν και επίσης να διαφοροποιηθούν ανα χώρα. Επίσης, τα δικαιώματα στη γλώσσα και τη θρησκεία είναι για μένα εκείνα που προηγούνται της άδειας παραμονής διαρκείας κι αυτό γιατί έχει σημασία η αλληλοκατανόηση των πολιτισμών όπως και η ενσωμάτωση και η διατήρηση πολιτιστικών στοιχείων των μεταναστών.
Σ' ενα πράγμα που πιστεύω οτι ο ΣΥΝ κάνει τη διαφορά είναι οτι επιμένει να καλλιεργεί τη διαφορά της μειοψηφίας έστω και με κινήσεις όπως αυτές του μεγάρου που μπορεί να μην έχουν συνέχεια αλλά κρατάνε το ενδιαφέρον σε θέματα που άλλοι δεν φαίνεται να απασχολούνται....

tractatus είπε...

kitsomitso πράγματι είμαστε πολύ ευάλωτοι αλλά και ψώνια...και αυτό το δεύτερο μας εξελίσσει στο πρώτο την ώρα του ταμείου :(

tractatus είπε...

@albus genius σας ευχαριστώ για το σχολιασμό. Ναι χρησιμοποιώ προμετωπίδες γιατί μου αρέσει να το κάνω όταν κρίνω οτι έχουν σχέση με το θέμα που θέλω να θίξω...η επιτυχία ή όχι κρίνεται όπως όλα τα πράγματα αλλά μου αρέσει ως έναρξη και το διατηρώ. Γούστα και επιλογές είναι αυτά, αγαπητέ...και ξέρετε τα αγαθά διαφέρουν, δεν είναι τα ίδια, δεν προέρχονται απο τις ίδιες πηγές, δεν έχουν την ίδια σημασία στη καθημερινότητα, δεν έχουν το ίδιο κόστος, την ίδια χρήση και τη ίδια επένδυση στην αγορά κάθε χώρας. Το παράδειγμα που αντιπαραβάλλετε είναι άσχετο με το θέμα μου αλλά δεν με ενοχλεί. Προφανώς δεν καταλάβατε οτι για μένα η coca cola δεν είναι πατάτες....:))Ούτε φυσικά το ζητούμενο είναι ο εθισμός και ποιό προϊόν εθίζει περισσότερο....ξεχωρίζει τη τέχνη φυσικά απο τη κατανάλωση και τη πολυεθνική για να καταλάβετε. Το ίδιο ισχύει και για τον αξιακό κώδικα τον οποίο αναλύετε. Δλδ φυσικά και οι νεόπλουτοι μπορούν να πάνε στη Σκάλα του Μιλάνου αλλά η κατανάλωση...δεν είναι η ίδια τόσο στη πρόσβαση όσο και στο αποτέλεσμα.

tractatus είπε...

Στέργιο το σχόλιό σου είναι πραγματικά σοφό και αντικατοπτρίζει με ευκρίνεια τις διαφορές που θίγω. Επίσης, εμπλουτίζεις με το προεδρικό μέγαρο αλλά και τα κάγκελα γενικότερα.

Γράφεις: "Το ζήτημα είναι πρώτα οι συσχετισμοί δύναμης και μετά οι χειρισμοί"...αυτό προσπάθησα να εξηγήσω κι εγώ στον sinistra αλλά δεν θέλει να το καταλάβει.Κι όταν λέμε 'συσχετισμοί δύναμης' εννούμε την αντίδραση και δράση της κοινωνίας και το βήμα που δεν γίνεται πέρα απο τα κάγκελα γιατί απλά αρκετοί έχουν βολευτεί και άλλοι θέλουν να βολευτούν. Μέσα σε όλα η ζωή, επίσης, είναι μικρή κι επομένως οι αντιστάσεις κάμπτονται πολύ γρήγορα. Κάπως έτσι έχουμε γίνει 'πρωτοπορία' στην διαφθορά και δυστυχώς όχι μόνο στη πολιτική αλλά και σε συσχετισμούς μέσα στη κοινωνία. Απο τον απλό επαγγελματία μέχρι και τον υπάλληλο στον κισέ....

Ναπoλέων είπε...

Τί ακριβώς είναι πολυ-τέλεια, ρέ παιδιά;

Με ή χωρίς υποδομή, που λέει η συναγ. Tractatus;;;

Και ποιό είναι άραγε το αντίθετό της;
Η α-τέλεια;
Η ευ-τέλεια;
Μήπως η συν-τέλεια;
Ολιγο-τέλεια απ' ό,τι θυμάμαι δεν υπάρχει... Ούτε μη-τέλεια.

Ή μήπως είναι η λιτότητα;

Ά, μπά...

Για διαφωτίστε με, διότι χωρίς αντίθετο πώς θα γίνει σύνθεση;

Καλή ξεκούραση (...μετά τις διακοπές σας)

α-α-ε
Ν.

tractatus είπε...

@ Ναπολέοντα Πολυ-τέλεια και πράγματι όλα τα παράγωγα που εμπεριέχουν κάτι το ακραίο όπως τα αναφέρεις έχουν τελικά νόημα ανάλογα απο ποιά πλευρά του κέρδους είσαι και τι διαλέγεις ακόμα κι όταν δεν έχεις την υποδομή αλλά στην προσφέρουν αθρόα εξαιτίας του κέρδους....
Και καταλήγεις στην ευ-τέλεια και στην υπο-τέλεια...πολύ εύκολα ενώ μέχρι χθές νόμιζες ότι απλά ζούσες μια πολυ-τέλεια που κι εσύ δικαιούσαι αν μη τι άλλο....εργάζεσαι ακατάπαυστα κι έχεις τη ροπή να ξεφεύγεις....μια δυτική επιρρέπεια προς τη κατανάλωση όπως όλα τα media προβάλουν ακατάπαυστα...:)

Albus Genius είπε...

Είστε βεβαία ότι η Σκάλα του Μιλάνου δεν είναι μια πολυεθνική; Θα εκπλαγείτε αν ψάξετε τις χορηγίες.